כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל – הכל תלוי ביעד ומטרת הטיול

כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל

כל עוד אנחנו בארץ, נוכל לקבל מענה לצורכי בריאות דרך קופת חולים, אך מה קורה כשאנחנו בחו"ל? ללא ביטוח נסיעות לחו"ל אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים אלפי שקלים עבור ביקור אחד אצל רופא או בחדר מיון במקרה של כאב בטן, כאבי אוזניים וכן הלאה. תהיו אתם חכמים יותר ותעשו לעצמכם כלל ברזל לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל עבור כל נסיעה. המדריך הבא נועד להבטיח שתדעו לבחור נכון את הביטוח שלכם בהתאם ליעד ולאופי הטיול. 

5 דגשים חשובים לבחירת ביטוח לנסיעה לחו"ל

סכום מקסימלי – כל פוליסת ביטוח קובעת סכום כסף מקסימלי אותו החברה תשלם עבור מקרה ביטוח, חשוב שתהיו מודעים לסכום ותוודאו שהוא אכן תואם את העלויות של הטיפול הרפואי במדינת היעד. כך למשל, כיסוי מקסימלי של חצי מיליון שקלים אינו מספק שקט נפשי עבור נסיעה לארה"ב, המחירים בבתי החולים גבוהים מאוד, חשבון עבור מקרה של צנתור לב עלול בקלות לחרוג מגבול הכיסוי. שימו לב שיש סכום כיסוי מקסימלי גם עבור הטסה רפואית, טיפולים אמבולטוריים, תרופות וכן הלאה.  

אופן קבלת השירות – קיימות פוליסות ביטוח נסיעות חו"ל שפועלות במתכונת של הגשת תביעה להחזר, המבוטח מתבקש להסדיר את התשלום בעצמו אל מול הגורם המטפל בחו"ל ולהגיש תביעה לקבלת החזר אל חברת הביטוח. אופציה שנייה היא פוליסות שמאפשרות למבוטחים לגשת את מרפאות ובתי חולים שיש להם הסדר עם חברת הביטוח, המבוטח מקבל טיפול במרפאות בעוד החשבון נשלח אל חברת הביטוח בארץ. הכיסוי עבור כל מקרה ביטוחי ניתן בהתאם לתנאי הפוליסה. 

רשימת כיסויים – רגע לפני שאתם ממהרים לבחור בהצעה הכי זולה או בהצעה הכי יקרה חשוב לעיין בתנאי הפוליסה ולוודא שאתם אכן מקבלים כיסוי שתואם את העלויות במדינה היעד, המצב הרפואי, המיקום הגיאוגרפי, משך השהות, הטסה רפואית, תרופות, המשך טיפול בארץ.

חריגים – כל פוליסת ביטוח כוללת רשימה של מקרים שאינם מכוסים תחת תנאי הפוליסה, חשוב שתהיו מודעים לרשימה. כך למשל, פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל לא מכסות פגיעות שנגרמו מנהיגה ללא רישיון או צריכת אלכוהול וסמים. שימו לב, קיימות פוליסות ביטוח עם החרגה לכיסוי של כל בעיה רפואית שמהווה החמרה של מצב רפואי קיים. 

הרחבות אפשריות – על פי צורך נרכוש כיסוי נוסף עבור איתור וחילוץ, מטען, ספורט אתגרי, מצב רפואי קיים ועוד. 

איזה ביטוח נסיעות לחו"ל מתאים לטיול לארה"ב?

על מנת לבחור נכון נבדיל תחילה בין ביטוחי נסיעות לחו"ל שמיועדים לשהייה קצרה לבין ביטוחים עבור שהייה ממושכת בארה"ב. אם אתם מתכננים לימודים בארה"ב או עבודה אל תמהרו להסתפק בביטוח שמיועד למטיילים. הטיפול הרפואי בארה"ב יקר ובהתאם נדרשת פוליסת ביטוח עם גבול כיסוי גבוה עבור אשפוז, הטסה רפואי, תרופות וטיפולים אמבולטוריים. על גבול הכיסוי בפוליסה להיות לפחות מיליון שקלים (כדאי יותר). אם אתם מתכננים פעילות ספורט אתגרי הקפידו לרכוש הרחבה מתאימה. 

איזה ביטוח נסיעות לחו"ל מומלץ עבור טיול למזרח הרחוק?

יש לכם קיבה רגישה? מטיילים רבים נוטים לפתח דלקות קיבה במהלך השהייה במדינות כמו הודו, נפאל, תאילנד. רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל תאפשר לכם לגשת לקבל טיפול בבית חולים פרטי. תיירים ימצאו בבתי חולים פרטיים מענה בשפה האנגלית וצוות מנוסה. מיד בהגעה אל חדר מיון הצוות יבקש את פרטי הפוליסה ויפנה בעצמו אל מוקד החירום של חברת הביטוח שלכם. על פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל לנסיעה למזרח הרחוק לכלול כיסוי מספק עבור אשפוז, הטסה רפואי, טיפול מחוץ לאשפוז. אם אתם מתכננים לצאת לטראקים כדאי לרכוש גם הרחבה של איתור וחילוץ. שימו לב, במקרה של פציעה במהלך טראק או מחלת גבהים, הסעיף שמקנה לכם כיסוי הוא זכאות להטסה רפואית. 

כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל לבעלי מחלות רקע

אין להסיק מראש שכל ביטוח רפואי עבור נסיעה לחו"ל מכסה גם מצב רפואי קיים. אם עברתם אירוע של אוטם שריר הלב לפני 7 שנים, לא בקרתם אצל הרופא מאז ואתם נוסעים כעת לחו"ל – אתם זקוקים לפוליסת ביטוח עם הרחבה לכיסוי של מצב רפואי קיים. ללא הרחבה לכיסוי מצב רפואי קיים כל בעיה רפואי שקשורה אל אבחנה שרשומה בתיק הרפואי שלכם בקופת חולים לא תכוסה. כדאי לרכוש פוליסת בריאות ללא כיסוי עבור מצב רפואי קיים אך ורק כאשר גיליון האבחנות שלכם בקופת חולים ריק. 

בחירה נכונה של ביטוח נסיעות לחו"ל היא הדרך היחידה בה תוכלו להבטיח לעצמכם מענה רפואי הולם בעת הצורך. לאחר היציאה לחו"ל או לאחר קרות המקרה לא ניתן יהיה לשנות את תנאי הביטוח, לרכוש הרחבות נוספות או להגדיל את סכום הכיסוי המקסימלי. 

עוד משהו לקרוא...

ביטוח דירה מומלץ

ביטוח דירה מומלץ

אין לכם עדיין ביטוח דירה? קחו לעצמכם כמה רגעים, העריכו הערכה גסה של שווי תכולת הדירה שלכם ותבינו מדוע אתם לא יכולים להעביר עוד יום

קרא עוד »