ביטוח רכב חובה וצד ג – השילוב המושלם שכל נהג צריך

בדקנו השוונו ומצאנו את ההצעות המשתלמות ביותר עבור ביטוח רכב!
נוסעים בטוח – דקותיים ויש לכם ביטוח!

הגיע הזמן שלכם לחדש את ביטוח הרכב? יש כאן הזדמנות לעשות סדר בדברים, להבין על מה בדיוק אתם משלמים ולבחור בהצעת הכי משתלמת. ביטוח חובה וביטוח צד ג' הם שני ביטוחים שכל נהג זקוק להם. החוק מחייב אותנו ברכישת ביטוח חובה בעוד הגיון בריא לא מאפשר לנו להוציא את הרכב מהחנייה ללא ביטוח צד ג'. היכרות בסיסית עם 3 הסוגים של ביטוחי הרכב וכמה מושגי בסיס חיונית עבור כל בעל רכב. 

בבואנו לבטח רכב נוכל לרכוש ביטוח חובה, ביטוח צד ג', ביטוח מקיף. יחד עם הביטוחים חשוב לזכור לרכוש לפי צורך גם כיסוי לשירותי גרירה וחילוץ, ביטוח שמשות, רכב חלופי ועוד. 

ביטוח רכב חובה וצד ג

3 סוגים של ביטוחי רכב:

ביטוח חובה – מכסה אך ורק נזקי גוף, החוק בישראל אוסר על נסיעה ברכב ללא ביטוח חובה.

ביטוח מקיף – מספק כיסוי עבור נזק שנגרם לרכב שלכם או לרכב אחר במהלך תאונה. ניתן להפעיל ביטוח מקיף במקרים בהם התאונה נגרמה באשמתכם, במצבים בהם אתם אנכם אשמים בתאונה וגם בגין נזקי טבע. רק ביטוח מקיף מבטיח לכם פיצוי כספי במקרה של גניבת הרכב. כיסוי חשוב נוסף שניתן במסגרת ביטוח מקיף הוא מימון הוצאות משפטיות. אם רכשתם ביטוח מקיף, כיסוי צד ג' כלול בתוכו, אין צורך ברכישה נפרדת של ביטוח צד ג'. 

ביטוח צד ג' – הפתרון במקרים בהם לא משתלם לנהג לרכוש ביטוח מקיף ובמצבים בהם אין לו אפשרות כלכלית לממן ביטוח מקיף. ברכישת ביטוח צד ג' אתם מקבלים כיסוי עבור נזקים שיגרמו בתאונה לרכוש של צד ג'. כך למשל, במקרה בו נגרם נזק בתאונה (באשמתכם) גם לרכב שלכם וגם לרכב נוסף, פוליסת ביטוח צד ג' לא תפצה אתכם עבור הנזק שנגרם לרכב שלכם. 

באלו מקרים כדאי לרכוש ביטוח רכב חובה וצד ג'?

החלטה נכונה בדבר בחירת סוגי הביטוחים והמאפיינים שלהם יש לבסס על חישובי ניהול סיכונים. פעמים רבות יש למחירי הביטוח וליכולת הכלכלית השפעה על קבלת ההחלטה. שילוב בין ביטוח חובה לבין ביטוח צד ג' אידאלי במצבים בהם מדובר ברכב בשווי נמוך. אם אתם יודעים שלא ישתלם לכם כלכלית להשקיע בתיקון של הרכב במקרה של תאונה – תבחרו בביטוח צד ג'. 

מקרה לדוגמא : יוסי נוהג ברכב משנת 2010, רק לאחרונה הוחלף המנוע כולו, הרכב תקין אך השווי שלו בשוק על פי המחירון הוא 7,000 ₪. במידה ויוסי יחליט לרכוש ביטוח מקיף הכיסוי המקסימלי שהוא יקבל עבור תיקון הרכב יהיה כ-7,000 ₪, ההשקעה בביטוח מקיף אינה בהכרח משתלמת. 

אם אתם נוהגים ברכב בעל ערך נמוך ההמלצה היא על רכישת ביטוח חובה וביטוח צד ג'. ללא ביטוח צד ג' אתם חשופים לתביעה בגין נזקי רכוש שעלולים להיגרם לצד ג' במהלך תאונה. נזק מצטבר לרכוש צד ג' במהלך תאונה עלול להסתכם לסכומי עתק של מאות אלפי שקלים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם סיכון כזה. 

מי חייב לרכוש ביטוח חובה?

על פי חוק אין לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה. נזקי גוף שנגרמו בתאונה דרכים מכוסים אך ורק דרך ביטוח החובה, קופת חולים אינה אחראית למימון טיפול בנפגעי תאונות דרכים. ביטוח חובה ניתן לרכוש דרך כמה חברות ביטוח, התנאים של הביטוח זהים אך המחיר אינו אחיד. אתם רשאים לבצע השוואת מחירים ולבחור במחיר הזול ביותר. אין הכרח לרכוש באותה חברת ביטוח גם את ביטוח החובה וגם את הביטוח המקיף / צד ג' אך רוב בעלי הרכבים מעדיפים לרכז את כל הביטוחים שלהם במקום אחד. 

ביטוח רכב חובה וצד ג

מי חייב לעשות ביטוח צד ג' וביטוח מקיף?

החוק אינו מחייב אתכם ברכישת ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, אך ההיגיון הבריא והשקט הנפשי גורמים לרוב הנהגים לרכוש ביטוח מקיף או לפחות ביטוח צד ג'. עבור רכבים חדשים, רכבים בעלי שווי גבוה ורכבים מסוג ג'יפ או ג'יפון כדאי לרכוש ביטוח מקיף. תופעת גניבת הרכבים נמצאת כיום במגמת עלייה. על פי מחקר שבוצע כ-40% מסך הרכבים שנגנבים בשנה הם מסוג ג'יפ או ג'יפון עם דגש על סוזוקי ג'ימיני. על פי משטרת ישראל דגמי הרכב שנגנבים בתדירות הכי גבוהה הם : מאזדה 3, טויוטה קורולה, קיה פיקנטו, מאזדה CX יונדאי i25. 

מחפשים את הדרך להוזיל את המחיר של הביטוח המקיף? בדקתם זכאות להנחת נהג זהיר או נהג ותיק? תוספת של אמצעי מיגון כמו קודן או מערכת איתור מצמצמת את הסיכון של חברת הביטוח ובהתאם גם את המחיר. נתון נוסף שמשפיע על המחיר של הביטוח הוא גובה ההשתתפות העצמית, אם תקבלו על עצמכם סכום השתתפות עצמית גבוה תצליחו להוזיל את הפרמיה. שימו לב שההשתתפות העצמית אינה אחידה עבור שירות במוסך הסדר, תיקון של הרכב במוסך פרטי, תביעה בגין נזק לצד ג', ירידת ערך. למען הסר ספק, ביטוח צד ג' כלול בתוך ביטוח מקיף. 

קראו גם על: ביטוח רכב הצעה אונליין

 

בדקנו השוונו ומצאנו את ההצעות המשתלמות ביותר עבור ביטוח רכב!
נוסעים בטוח – דקותיים ויש לכם ביטוח!

עוד משהו לקרוא...

ביטוח דירה מומלץ

ביטוח דירה מומלץ

אין לכם עדיין ביטוח דירה? קחו לעצמכם כמה רגעים, העריכו הערכה גסה של שווי תכולת הדירה שלכם ותבינו מדוע אתם לא יכולים להעביר עוד יום

קרא עוד »