ביטוח צד ג דירה שכורה – איזה ביטוח צריך בדירה שכורה?

ביטוח צד ג דירה שכורה

כמו רבים אחרים גם אתם שוכרים דירה בתקווה לשים קצת כסף בצד בכל חודש במטרה לצבור הון עצמי לטובת רכישת דירה משלכם. ביטוח צד ג' לדירה שכורה דורש מכם להוציא עוד כמה עשרות שקלים בחודש תמורת שקט נפשי. אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם נאלצים לשלם סכומי עתק עבור נזקי אש או כל נזק אחר שנגרם לדירה או לצד ג'. במסגרת של ביטוח דירה ניתן לבטח גם את המבנה, גם את התכולה (הרכוש שלכם / של בעל הדירה וגם כיסוי עבור תביעה של אדם שנפגע בתוך הדירה. 

מה מכסה ביטוח דירה?

קיימים היום כמה סוגים של ביטוחי דירה כך שאתם מתבקשים לבדוק היטב את תנאי הביטוח כולל סכום הכיסוי המקסימלי, החרגות, סכום השתתפות עצמית. במטרה לקבל כיסוי ביטוחי מקיף כדאי לכל אדם ששוכר דירה לרכוש גם ביטוח מבנה וגם ביטוח תכולה, ביטוח התכולה כולל בתוכו כיסוי עבור נזקי צד ג'. 

מה כולל ביטוח מבנה?

רכישת ביטוח מבנה מספקת הגנה מפני מימון תיקון נזקים שנגרמו למבנה בעקבות מזג האוויר, שריפה, רעידת אדמה, חבלה חיצונית, התנגשות כלי טיס במבנה. ניתן לרכוש בנוסף גם כיסויים עבור נזקי צנרת, סיכוני טרור, ביטוח אחריות כלפי צד ג'. במקרים בהם יש לבעל הדירה ביטוח מבנה במסגרת ביטוח המשכנתא חשוב לברר האם הביטוח שלו מכסה גם נזקים שנגרם באחריות השוכר. 

מה מכסה ביטוח תכולה?

אם חשבתם עד היום שביטוח תכולה נועד רק לבעלי הון שמחזיקים בבית תכשיטים וחפצי אומנות – הגיע הזמן שתגלו שדווקא אלו שלא סוגרים את החודשים זקוקים הרבה יותר לביטוח תכולה. פוליסת ביטוח תכולה מבטיחה לכם פיצוי כספי במקרה של גרימת נזק לא צפוי לתכולה במהלך הצפה, שריפה, פריצה וכן הלאה. בתוך ביטוח התכולה ניתן לכלול גם כיסוי עבור מכשירי החשמל בבית וכיסוי עבור נזקי צנרת. יש לבסס את הערכת שווי התכולה על בדיקת שמאי, חשוב לעדכן את חברת הביטוח בשינויים בשווי של תכולת הבית. בביטוח תכולה אפשר וצריך לבטח מכשירי חשמל, רהיטים, תכשיטים, בגדים, ספרים, אוספים, חפצי אומנות, מחשבים וכן הלאה. כיסוי משמעותי נוסף שנכלל בתוך ביטוח התכולה הוא פגיעה פיזית בצד ג' או פגיעה ברכוש צד ג'. 

מהו ביטוח צד ג' דירה שכורה ומי זקוק לו? 

בכל פעם בה אדם נכנס אליכם לדירה הוא עלול להיפגע, ללא ביטוח צד ג' אתם תתבקשו לשאת בנטל של הפיצוי הכספי. כך למשל, שליח עשוי להחליק בפתח הדלת, הכלב עלול לנשוך מישהו, טכנאי ימעד מסולם, חבר של הילד יחליק – כל אלו הן פגיעות שעלולות להתרחש אצלכם בבית. שימו לב, דוגמא נוספת לפגיעה בצד ג' היא מצב בו אחד הילדים זורק בטעות כדור אל מחוץ לחלון ואותו כדור פוגע בחזקה בעובר אורח ברחוב או ברכב. ללא ביטוח צד ג' אתם תתבקשו לשלם בעצמכם את הפיצוי עבור הפגיעה בגוף וברכוש. חשוב להדגיש שהפיצוי עשוי להגיע לסכומים משמעותיים של עשרות אלפי שקלים ואף מאות אלפי שקלים. 

מי צריך לעשות ביטוח צד ג' לדירה שכורה?

על פי חוק, בעל הדירה אינו רשאי לחייב את השוכרים ברכישת ביטוח מבנה או ביטוח צד ג'. לרוב, בעל הדירה רוכש מטעמו ביטוח מבנה במטרה להגן על הנכס שלו בעוד השוכר רוכש ביטוח תכולה בכדי לקבל כיסוי עבור נזק לתכולה ונזקי צד ג'. במידה ובעל הדירה אינו מעוניין ברכישת ביטוח מבנה השוכר רשאי לרכוש גם כן ביטוח מבנה לכיסוי נזקים שאינם נחשבים לבלאי טבעי ובהתאם אינם נמצאים באחריות בעל הדירה. 

ביטוח צד ג דירה שכורה

מה אתם יכולים לעשות בכדי לצמצם סיכונים לתאונות ונזקים בדירה?

מרבית התאונות בהן נפגעים ילדים מתרחשות דווקא בבית, בכל יום מגיעים אל חדרי המיון מספר נפגעים צעירים ומבוגרים שנפגעו בבית. הטיפים הבאים נועדו לסייע לכם לצמצם את הסיכון שלכם ושל האורחים שלכם להיפגע בתאונה:

  1. אין למקם מתגי חשמל בקרבת אזורים רטובים.
  2. הקפידו לוודא שכל מכשירי החשמל תקינים. 
  3. הימנעו משימוש בתנורי סלילים ומפזר חום בחורף.
  4. חל איסור על טעינה ללא השגחה של סוללת אופניים חשמליים או קורקינט. 
  5. על כל מעקה שמותקן בבית להיות יציב ומקובע היטב.
  6. את כל הרהיטים הכבדים (דגש על ארונות וכונניות) יש לקבע אל הקיר. 
  7. התקינו מדבקות למניעת החלקה בתוך האמבט והמקלחון. 

אם אין לכם עדיין ביטוח תכולה שכולל גם כיסוי צד ג' זה הזמן למהר לרכוש אחד, בעלות של כמה עשרות שקלים בחודש אתם תישנו טוב בלילה בידיעה שיש שבעת צרה יש מאחוריכם חברת ביטוח. 

קראו גם על: ביטוח דירה מומלץ

עוד משהו לקרוא...

ביטוח דירה מומלץ

ביטוח דירה מומלץ

אין לכם עדיין ביטוח דירה? קחו לעצמכם כמה רגעים, העריכו הערכה גסה של שווי תכולת הדירה שלכם ותבינו מדוע אתם לא יכולים להעביר עוד יום

קרא עוד »