ביטוח נסיעות סקי – איזו פוליסה ביטוח מתאימה לחופשת סקי?

ביטוח נסיעות סקי

כאנשים אחראים, אתם מקפידים לרכוש מיד לאחר הזמנת חופשה בחו"ל גם ביטוח. ידעתם שלא כל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה פציעות סקי? ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעשות טעויות. חשוב שתדעו לבחור נכון פוליסת ביטוח שמכסה תאונות סקי וכוללת סכום כיסוי שתואם את העלויות במדינת היעד. אנו נסביר כאן בשביל מה צריך ביטוח נסיעות סקי ואיזה ביטוח הכי משתלם. 

מה זה בכלל ביטוח נסיעות סקי?

חברות הביטוח מגדירות סקי כספורט אתגרי ובהתאם, לא כל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה באופן אוטומטי פציעות סקי. גלישה במדרונות המושלגים מהווה סיכון וחברת הביטוח דורשת מכם לרכוש פוליסה שתואמת את רמת הסיכון הזו. ביטוח נסיעות לחו"ל שמתאים לחופשת סקי הוא ביטוח שמכסה פגיעות שנגרמו במהלך פעילות אקסטרים וספורט אתגרי. שימו לב, פוליסות ביטוח סטנדרטיות לא כוללות כיסוי ספורט אתגרי ואקסטרים, אתם צריכים לרכוש הרחבה ייעודית. 

פגיעות במהלך פעילות סקי עשויות להתבטא בשברים, כוויות קור, פגיעות ראש, חבלות קלות ואף פגיעה רב מערכתית. ללא ביטוח נסיעות סקי אתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים לשלם מכיסכם סכומים של עשרות אלפי שקלים עבור טיפול רפואי והטסה רפואית. 

דגשים חשובים לבחירת ביטוח נסיעות סקי

גבול אחריות – כל סעיף בפוליסת הביטוח כולל גבול כיסוי שקובע מהו הסכום המקסימלי אותו חברת הביטוח מחויבת לשלם. כך למשל, יש גבול כיסוי עבור מקרה הביטוח כולו, עבור הטסה רפואית, עבור פעולות איתור וחילוץ. העלויות של הטיפול הרפואי והחילוץ אינן זהות בין כל מדינות העולם, יש להתאים נכון בין גבול הכיסוי לבין העלויות במדינת היעד. 

תקופת ביטוח – יש לרכוש כיסוי ביטוחי עבור כל משך השהות בחו"ל, לאחר היציאה לחו"ל לא ניתן יהיה לרכוש פוליסת ביטוח חדשה אך ניתן בהחלט להאריך פוליסה קיימת. החלטתם להאריך את השהות בחו"ל? צרו קשר עם חברת הביטוח לטובת הארכת הפוליסה. 

השתתפות עצמית – ביטוח נסיעות סקי כולל סכום השתתפות עצמית בתביעות של החזר עבור טיפול רפואי ועבור תביעות לכיסוי מטען אבוד. לרוב, במקרים של אשפוז או הטסה רפואית לא תהיה השתתפות עצמית. עשו לעצמכם כלל ברזל לברר מהו סכום ההשתתפות העצמית בכל רכישת פוליסת ביטוח. 

זכאות לטיפול רפואי – חשוב שתדעו האם הביטוח מאפשר לכם לפנות לכל מוסד רפואי או שאתם מחויבים לפנות אך ורק אל ספקי הסדר. כמו כן, כדאי לברר האם קיימת מגבלה על מספר ימי האשפוז או על עלות של יום אשפוז. אל תשכחו לוודא שהפוליסה מכסה גם רכישת תרופות באופן מלא או חלקי.  

מה זה הטסה רפואית?

מקרה בו מצבכם הרפואי אינו מאפשר לכם לטוס חזרה ארצה במועד שקבעתם או בתנאים של מחלקת תיירים ודורש הטסה בתנאים מיוחדים. חברת הביטוח תבחן את כל פרטי המקרה, תוודא שאכן רכשת פוליסת ביטוח נסיעות סקי ותסדיר עבורכם הטסה רפואית בהתאם למצבכם הרפואי. כך למשל, הטסה רפואית עשויה לכלול ליווי של רופא/פרמדיק, הטסה באלונקה, טיסה במושב של מחלקת עסקים. 

הטסה רפואית מתייחסת גם למקרה בו המבוטח זקוק לפינוי אווירי לטובת קבלת טיפול רפואי. אם נפגעתם ואין באתר הסקי בית חולים שמסוגל לתת מענה – חברת הביטוח תטיס אתכם אל בית חולים קרוב. במקרה בו מבוטח נמצא במצוקה רפואית בפסגת הר במהלך טראק הסעיף הרלוונטי הוא הטסה רפואית ולא כיסוי איתור וחילוץ. הפעלת כיסוי איתור וחילוץ עולה על הפרק רק כאשר אבד הקשר עם המבוטח או כאשר החילוץ נדרש שלא מסיבות רפואיות. 

ביטוח נסיעות סקי

איזה ביטוח נסיעות לחו"ל מתאים לסקי?

כל עוד חברות הביטוח מגדירות סקי כספורט אקסטרים אתגרי, הנכם נדרשים לרכוש עבור חופשות סקי ביטוח עם הרחבה לספורט אתגרי או אקסטרים. כדאי להוסיף לפוליסה גם כיסוי איתור וחילוץ, גם כיסוי עבור מטען כולל ציוד סקי וגם הרחבה עבור כיסוי אבדן כושר עבודה כתוצאה מהפגיעה. על מנת שלא תמצאו את עצמכם בתסבוכת כלכלית, יש לוודא שהפוליסה מכסה גם נזק שנגרם לצד ג'. 

חופשה סקי בראש שקט דורשת פוליסת ביטוח שמקיפה את כל הסיכונים ומספקת לכם מענה רפואי הולם בשעת הצורך. תהיו חכמים ותרכשו את הביטוח כבר במעמד סגירת החופשה לטובת כיסוי עבור ביטול לא צפוי של הטיסה מסיבות רפואיות. 

חשוב לזכור שלא כל ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה באופן אוטומטי פעילות סקי. גם אם אתם מתכננים לגלוש אך ורק במסלולי המתחילים אתם מחויבים ברכישת הרחבה עבור פעילות ספורט אתגרי ואקסטרים. 

עוד משהו לקרוא...

ביטוח דירה מומלץ

ביטוח דירה מומלץ

אין לכם עדיין ביטוח דירה? קחו לעצמכם כמה רגעים, העריכו הערכה גסה של שווי תכולת הדירה שלכם ותבינו מדוע אתם לא יכולים להעביר עוד יום

קרא עוד »