ביטוח דירה מומלץ

ביטוח דירה מומלץ

אין לכם עדיין ביטוח דירה? קחו לעצמכם כמה רגעים, העריכו הערכה גסה של שווי תכולת הדירה שלכם ותבינו מדוע אתם לא יכולים להעביר עוד יום אחד ללא ביטוח דירה שמכסה גם נזקים למבנה וגם את התכולה. במקרה של שריפה בחדר השינה, רק אלו שרכשו מראש ביטוח דירה יקבלו פיצוי כספי גם עבור אבדן הריהוט, הבגדים, התכשיטים וגם למימון שיפוץ החדר. ביטוח דירה מתגלה כאחת ההחלטות הכי טובות שקיבלתם גם במקרה של פריצה לבית. 

ביטוח דירה מומלץ הוא כזה שתואם את שווי הנכס ואת הצרכים שלכם. במטרה להבטיח פיצוי הולם במקרה של גרימת נזק למבנה או לתכולה – יש לוודא שכל הפרטים מעודכנים נכון בפוליסה. פוליסת ביטוח דירה ניתן לרכוש דרך מספר חברות הביטוח, התנאים בפוליסות אינם זהים, אתם אחראים להשוות בין הפוליסות ולבחור את המשתלמת ביותר. 

הרכב ביטוח דירה : ביטוח תכולה וביטוח מבנה

ביטוח תכולה – מבטח את הרהיטים, מכשירי החשמל, התכשיטים, הבגדים, ספרים ושאר פריטים בעלי ערך שיש ברשותכם. חברת הביטוח מבצעת הערכה של שווי תכולת הדירה וקובעת בהתאם את הפרמיה. 

ביטוח מבנה – מבטח את רכיבי המבנה : הקירות, הצנרת, הריצוף, החלונות, מיזוג האוויר ושאר מתקנים צמודים שמחוברים אליו. ברכישת פוליסת ביטוח מבנה חשוב לבחון את היקף הכיסוי, לא כל ביטוחי המבנה כוללים את אותם הכיסויים. 

אתם רשאים להחליט האם לרכוש רק ביטוח מבנה, רק ביטוח תכולה או ביטוח דירה משולב שכולל גם כיסוי למבנה וגם כיסוי לתכולה. ביטוח דירה מומלץ במידה ואין לכם הון עצמי מספק למימון תיקונים נרחבים בדירה או פתרון מגורים חלופי במצב בו לא ניתן להתגורר בבית בעקבות שריפה, הצפה, פיצוץ בלון גז וכן הלאה. תשלום חודשי לא גבוה מגן עליכם מפני קטסטרופה כלכלית. רכישת ביטוח דירה מומלצת גם עבור דירות שכורות. 

מה מכסה פוליסת ביטוח מבנה?

  1. נזקי אש
  2. נזקי התפוצצות
  3. נזקי טבע (שיטפון, פגיעת ברק, נזקי מזג אוויר)
  4. פריצה / גניבה
  5. חבלה חיצונית (רכב/מטוס שהתנגשו בבית)
  6. רעידת אדמה

במעמד רכישת הביטוח יש לבחון את רשימת המקרים בהם ניתן להפעיל את הפוליסה, חשוב שתדעו מה בדיוק מכסה הפוליסה, אלו הרחבות ניתן לרכוש ומהו סכום הפיצוי המקסימלי שאפשר לקבל. הרחבה חשובה עבור ביטוח מבנה היא כיסוי נזקי צנרת כולל נזק לצד ג'. ביטוח דירה אינו מכסה נזקים שנגרמו כתוצאה מפעילות מלחמתית, נזקים רדיואקטיביים, הרס שנגרם על ידי רשויות החוק. 

מה מכסה פוליסת ביטוח תכולה?

את ביטוח התכולה נהוג לכנות גם ביטוח רכוש. אם חשבתם עד היום שביטוח רכוש מיועד רק לאלו שיש להם בבית תכשיטים או פריטי אומנות יקרים – הגיע הזמן שתגלו שכל אחד יכול וצריך לרכוש ביטוח תכולה. פוליסת ביטוח תכולה מכסה רהיטים וחפצים כולל תכשיטים, מחשבים, פריטי אספנות, בגדים. את הערכת השווי של תכולת הבית מבצעים טרם רכישת הפוליסה באמצעות שמאי שמגיע אליכם לטובת סקר תכולה. חשוב שתדעו מה בדיוק מכסה הפוליסה, מהו סכום ההשתתפות העצמית שלכם ומהו סכום הפיצוי המקסימלי שתוכלו לקבל. 

אלו פריטים לא ניתן לבטח בביטוח תכולה?

  1. כרטיסי אשראי והמחאות
  2. בעלי חיים
  3. ניירות ערך, חוזים, מסמכים
  4. כלי נשק
  5. מלאי של עסק

פיצוי מוגבל בביטוח תכולה ניתן עבור פריטים יקרים במיוחד. אלא אם רכשתם הרחבה ספציפית עבור תכשיטים, כלי זהב או שעון יקר, הפיצוי שתקבלו עבורם יהיה חלקי. במטרה להבטיח כיסוי הולם עבור תכולת הדירה יש לבסס את הערכת השווי על חוות דעת של שמאי רכוש.

מה ההבדל בין ביטוח דירה לבין ביטוח משכנתא?

את ביטוח המשכנתא אנחנו מחויבים לרכוש כתנאי סף לאישור ההלוואה, נציגי הבנק רשאים להמליץ על חברת ביטוח מסוימת, לכם שמורה הזכות לקבל את ההמלצה או לבחור בהצעה של חברה מתחרה. ביטוח משכנתא מכסה אך ורק נזקים למבנה. הבנק דורש רכישת ביטוח משכנתא במטרה להבטיח את שמירת שווי הנכס במקרה של הצפה, שריפה וכן הלאה. ביטוח המשכנתא נועד להגן על הבנק ובהתאם הבנק הוא המוטב הראשי. הפיצוי מחברת הביטוח עבור אבדן של הדירה ניתן תחילה לבנק (עד גובה כיסוי חוב המשכנתא), אתם תקבלו פיצוי מביטוח המשכנתא רק במידה ותישאר יתרה. 

ביטוח דירה מומלץ

4 דגשים חשובים לבחירת ביטוח דירה

  1. ערך הרכוש בביטוח תכולה משפיע באופן ישיר על המחיר של הפוליסה. אם תקבעו ערך נמוך במטרה לשלם פרמיה נמוכה גם סכום הפיצוי שתקבלו בעת הצורך יהיה נמוך.
  2. חברת הביטוח עשויה לקבוע דרישות למיגון הבית מפני גניבות, ללא עמידה בתנאי המיגון חברת הביטוח עשויה לסרב לשלם. 
  3. חל שינוי בשווי הרכוש שלכם? אל תשכחו לעדכן את פוליסת הביטוח בהתאם! עשו לעצמכם כלל לעדכן את רשימת התכולה בביטוח הרכוש אחת למספר חודשים. 
  4. התאמה אישית של ביטוח דירה אפשרית ואף נחוצה, רכישה של הרחבות עבור הביטוח תעניק כיסוי לרכוש שנמצא במחסן, בכספת. ידעתם שאפשר לרכוש הרחבת ביטוח גניבת אופניים או קורקינט חשמלי? אתם בטוחים שפוליסת המבנה שלכם מכסה גם נזקי צנרת?

כעת כאשר אתם מבינים טוב יותר מהו ביטוח דירה ומדוע הוא כל כך חשוב – כל מה שנשאר לכם לעשות זה לבחור את הפוליסה שתואמת את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. החלטתם לרכוש גם ביטוח תכולה וגם ביטוח מבנה? ביטוח דירה מומלץ הוא כזה שמאחד את כל הכיסויים ומאפשר לכם לשלם דמי השתתפות עצמית רק פעם אחת עבור כל מקרה ביטוח. 

 

עוד משהו לקרוא...

ביטוח דירה מומלץ

ביטוח דירה מומלץ

אין לכם עדיין ביטוח דירה? קחו לעצמכם כמה רגעים, העריכו הערכה גסה של שווי תכולת הדירה שלכם ותבינו מדוע אתם לא יכולים להעביר עוד יום

קרא עוד »